Regulamin
Funkcjonowania monitoringu wizyjnego
w Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn” w Gdańsku
- 1
Niniejszy Regulamin określa tryb zakładania systemu monitoringu w budynkach i ich otoczeniu w celu poprawienia bezpieczeństwa w zasobach Spółdzielni.
- 2
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
Spółdzielnia – Spółdzielnię Mieszkaniową „Zakoniczyn”, będącą administratorem danych osobowych, zbieranych z wykorzystaniem monitoringu zainstalowanego w nieruchomościach stanowiących własność lub administrowanych przez Spółdzielnię
Nieruchomość – to działka lub kilka działek, jak również budynek lub kilka budynków wraz z gruntem przynależnym i budowle trwale związane z gruntem, będące własnością lub zarządzane przez Spółdzielnię.
Rada Nadzorcza – Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn”
Zarząd – należy przez to rozumieć Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn”
Użytkownik lokalu – to członka Spółdzielni posiadający spółdzielcze prawo do lokalu, prawo odrębnej własności lokalu, osoba nie będącą członkiem Spółdzielni, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub prawo odrębnej własności, najemca lokalu, a także osoba zajmująca lokal w zasobach Spółdzielni bez tytułu prawnego.
- 3
Celem monitoringu jest:
- podniesienie stanu bezpieczeństwa mieszkańców i obiektów,
- zapobieganie dewastacji i kradzieży w obrębie nieruchomości,
- rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy szkody lub kradzieży oraz pociągnięciu go do odpowiedzialności za wyrządzone szkody.
- 4
- System monitoringu to kamery, rejestratory oraz niezbędna instalacja kablowa
- Każda monitorowana nieruchomość oznaczona będzie tablicami informującymi o zainstalowaniu monitoringu.
- 5
- System monitoringu jest zakładany na wniosek użytkowników lokali zamieszkałych w danej Nieruchomości
- Zarząd rozpoczyna realizację wniosku przez rozesłanie ankiet do użytkowników wszystkich lokali danej nieruchomości.
- Ankiety, w których większość głosujących użytkowników lokali mieszkalnych w danej nieruchomości wyrazi wolę zainstalowania monitoringu i rejestracji obrazu, stanowią podstawę do podjęcia decyzji przez Zarząd o montażu monitoringu w przedmiotowej nieruchomości, po uprzedniej konsultacji z Radą Nadzorczą.
- Decyzja o liczbie kamer, parametrach technicznych systemu oraz jego szczegółowego rozmieszczenia na Nieruchomości należy do Zarządu.
- Koszty montażu systemu monitoringu obciążać będą fundusz remontowy danej Nieruchomości.
- Demontaż systemu monitoringu wymaga takich samych procedur, jak ich montaż.
- Koszty eksploatacji ponoszone będą przez użytkowników lokali w danej Nieruchomości w ramach kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.
- Zarząd w uzasadnionych przypadkach może samodzielnie podjąć decyzję o montażu monitoringu po konsultacjach z Rady Nadzorczej.
- 6
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisie danych na nośniku danych podlega tylko obraz (bez dźwięku) z kamer systemu monitoringu wizyjnego.
- Dane pochodzące z nagrań umożliwiające identyfikację osoby, zarejestrowane i przechowywane uważane są za dane osobowe.
- Okres przechowywania danych wynosi 14 dni.
- Administratorem danych jest Zarząd, który wyznaczając Administratora Bezpieczeństwa Sieci upoważnia go kontroli prawidłowości działania systemu monitoringu, zabezpieczania nagranego materiału, utworzenia kopi, która może być wykorzystana przez organy ścigania lub sąd.
- Udostępnianie danych osobowych związanych z systemem monitoringu wizyjnego odbywa się na zasadach określonych w przepisach prawa organom do tego upoważnionym.
- Na pisemny wniosek użytkowników lokali (druk stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu) Zarząd zabezpieczy wskazane nagrania. Ich przekazanie nastąpi uprawnionym organom.
Niniejszy Regulamin został zatwierdzony przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn” w dniu 20.06.2017r. Uchwałą nr 11/2017
——————————————————————
WNIOSEK
o zabezpieczenie nagrań z monitoringu
Ja niżej podpisany
……………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. (imię nazwisko adres) zgłaszam wniosek o zabezpieczenie nagrań z monitoringu z kamery zlokalizowanej na budynku przy ulicy…………………………………………………………………………………………………………………………….. Zdarzenie…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. miało miejsce w dniu………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… w godzinach od ………………………………………………………………………… do ……………………………………………………………………………………………..
UZASADNIENIE ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2002 nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
Wniskodawca zobowiązuje się dostarczyć Spółdzielni nośnik do zgrania monitoringu.
………………………………………………………………………
podpis