Regulamin monitoringu

Regulamin

Funkcjonowania monitoringu wizyjnego

w Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn” w Gdańsku

 

  • 1

Niniejszy Regulamin określa tryb zakładania systemu monitoringu w budynkach i ich otoczeniu w celu poprawienia bezpieczeństwa w zasobach Spółdzielni.

  • 2

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

Spółdzielnia – Spółdzielnię Mieszkaniową „Zakoniczyn”, będącą administratorem danych osobowych, zbieranych z wykorzystaniem monitoringu zainstalowanego w nieruchomościach stanowiących własność lub administrowanych przez Spółdzielnię

Nieruchomość – to działka lub kilka działek, jak również budynek lub kilka budynków wraz z gruntem przynależnym i budowle trwale związane z gruntem, będące własnością lub zarządzane przez Spółdzielnię.

Rada Nadzorcza – Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn”

Zarząd – należy przez to rozumieć Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn”

Użytkownik lokalu – to członka Spółdzielni posiadający spółdzielcze prawo do lokalu, prawo odrębnej własności lokalu, osoba nie będącą członkiem Spółdzielni, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub prawo odrębnej własności, najemca lokalu, a także osoba zajmująca lokal w zasobach Spółdzielni bez tytułu prawnego.

  • 3

Celem monitoringu jest:

  1. podniesienie stanu bezpieczeństwa mieszkańców i obiektów,
  2. zapobieganie dewastacji i kradzieży w obrębie nieruchomości,
  3. rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy szkody lub kradzieży oraz pociągnięciu go do odpowiedzialności za wyrządzone szkody.

  • 4
  1. System monitoringu to kamery, rejestratory oraz niezbędna instalacja kablowa
  2. Każda monitorowana nieruchomość oznaczona będzie tablicami informującymi o zainstalowaniu monitoringu.

  • 5
  1. System monitoringu jest zakładany na wniosek użytkowników lokali zamieszkałych w danej Nieruchomości
  2. Zarząd rozpoczyna realizację wniosku przez rozesłanie ankiet do użytkowników wszystkich lokali danej nieruchomości.
  3. Ankiety, w których większość głosujących użytkowników lokali mieszkalnych w danej nieruchomości wyrazi wolę zainstalowania monitoringu i rejestracji obrazu, stanowią podstawę do podjęcia decyzji przez Zarząd o montażu monitoringu w przedmiotowej nieruchomości, po uprzedniej konsultacji z Radą Nadzorczą.
  4. Decyzja o liczbie kamer, parametrach technicznych systemu oraz jego szczegółowego rozmieszczenia na Nieruchomości należy do Zarządu.
  5. Koszty montażu systemu monitoringu obciążać będą fundusz remontowy danej Nieruchomości.
  6. Demontaż systemu monitoringu wymaga takich samych procedur, jak ich montaż.
  7. Koszty eksploatacji ponoszone będą przez użytkowników lokali w danej Nieruchomości w ramach kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.
  8. Zarząd w uzasadnionych przypadkach może samodzielnie podjąć decyzję o montażu monitoringu po konsultacjach z Rady Nadzorczej.

 

  • 6
  1. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
  2. Rejestracji i zapisie danych na nośniku danych podlega tylko obraz (bez dźwięku) z kamer systemu monitoringu wizyjnego.
  3. Dane pochodzące z nagrań umożliwiające identyfikację osoby, zarejestrowane i przechowywane uważane są za dane osobowe.
  4. Okres przechowywania danych wynosi 14 dni.
  5. Administratorem danych jest Zarząd, który wyznaczając Administratora Bezpieczeństwa Sieci upoważnia go kontroli prawidłowości działania systemu monitoringu, zabezpieczania nagranego materiału, utworzenia kopi, która może być wykorzystana przez organy ścigania lub sąd.
  6. Udostępnianie danych osobowych związanych z systemem monitoringu wizyjnego odbywa się na zasadach określonych w przepisach prawa organom do tego upoważnionym.
  7. Na pisemny wniosek użytkowników lokali (druk stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu) Zarząd zabezpieczy wskazane nagrania. Ich przekazanie nastąpi uprawnionym organom.

Niniejszy Regulamin został zatwierdzony przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakoniczyn”  w dniu 20.06.2017r. Uchwałą nr 11/2017

——————————————————————

WNIOSEK

o zabezpieczenie nagrań z monitoringu

Ja niżej podpisany

 ……………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. (imię nazwisko adres)  zgłaszam wniosek o zabezpieczenie nagrań z monitoringu z kamery zlokalizowanej na budynku przy ulicy…………………………………………………………………………………………………………………………….. Zdarzenie…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. miało miejsce w dniu………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… w godzinach od ………………………………………………………………………… do ……………………………………………………………………………………………..

UZASADNIENIE ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2002 nr 101 poz. 926 z późn. zm.).

 Wniskodawca zobowiązuje się dostarczyć Spółdzielni nośnik do zgrania monitoringu.

 ………………………………………………………………………

podpis

2020-03-17T14:24:11+01:00 3 lipca, 2017|Regulaminy|0 Komentarzy